Associació Catalana de Comunicació Científica

S’anuncia el lliurament dels Premis Llegim Ciència

L’acte se celebrarà el 25 de febrer a l’Aula Magna de la UViv-UCC

El 25 de febrer de 2019 se celebren els Premis Llegim Ciència, una iniciativa en la que es proposa la lectura d’un llibre, concretament una novel·la de ciència adequada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. A partir d’aquesta lectura, els estudiants escriuen un relat i el professorat de cada centre de secundària fa una selecció prèvia dels 3 millors relats de cada modalitat i categoria (3r o 4t d’ESO) i ho envia a l’organització.

La Societat Catalana de Biologia contra la contaminació

El programa definitiu de la Jornada Santa Llúcia ja està disponible

Des de la Secció Biologia i Societat de la Societat Catalana de Biologia amb la col·laboració de l’Associació Catalana de Comunicació Científica, es proposa una nova jornada de Santa Llúcia, per acostar el coneixement científic actualitzat a tot el públic, tant acadèmic com no acadèmic, que vulgui assistir a aquest edeveniment centrat en la problemàtica de la contaminació.

Un homenatge necessari a Jorge Wagensberg

Crònica feta per: Cristina Ribas, Cristina Serradell, Míriam Rivera, Valentina Raffio, Elsa Velasco i Raül Toran

El passat 1 de desembre es va celebrar a CosmoCaixa un homenatge a Jorge Wagensberg, museògraf i divulgador científic, que va morir el passat 3 de març. Aquesta jornada, organitzada per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), va comptar amb la col·laboració de CosmoCaixa, el Museu de la Ciència de l’Obra Social “la Caixa”, la Fundació Naturgy, l’Escola ElisavaTusquets Editores S.A. i SokoTech.

L’AECC cerca personal per al projecte europeu CONCISE

  • Contracte laboral a temps parcial 25 hores a la setmana
  • La data límit per presentar sol·licituds és el 30 de novembre

El projecte Concise té com a objectiu proporcionar coneixement qualitatiu a través de consultes sobre com els ciutadans de la UE adquireixen els seus coneixements científics (mitjans i xarxes socials, experiències de vida, opinions dels familiars, la influència de la religió, les posicions polítiques, la ideologia, el sistema educatiu …) i com aquest coneixement influeix en les seves opinions, creences i percepcions.