Post del soci: Jordi A. Jauset (www.jordijauset.es)
La música és una font d’entreteniment però va molt més enllà. La neurociència constata que és una potent eina d’estimulació cerebral amb resultats positius per als àmbits de l’educació i la salut quan és correctament utilitzada.
Aquest llibre vol ser una rèplica a les desafortunades paraules de l’exministre Wert, l’any 2013, quan va dir que “l’ensenyament artístic distreia de la resta d’assignatures…” com a defensa de la seva polèmica Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa. La música permet gestionar i expressar les emocions, facilita la socialització i estimula les xarxes neuronals. Basat en més de 200 investigacions, el llibre exposa els treballs i les conclusions d’importants i reconeguts professionals en relació amb la millora de les funcions cognitives (atenció, memòria, habilitats lingüístiques, …) que aporta l’aprenentatge musical. La conclusió més immediata seria la importància de que l’educació musical s’apliqui de manera transversal, durant les etapes Infantil i Primària, la qual cosa repercutiria en un millor desenvolupament cerebral facilitant habilitats en altres dominis no musicals.