SOBRE BIST
L’Institut de Ciència i Tecnologia de Barcelona (BIST) és una institució líder en recerca multidisciplinària que engloba set centres de recerca d’excel·lència catalans. En fomentar la col·laboració entre els membres de la seva diversa comunitat científica, el BIST té un paper destacat a l’hora d’impulsar les fronteres de la ciència alhora que es un referent global per a la formació de talent investigador destacat. Per a més informació, visiteu www.bist.eu
FINALITAT I QUALIFICACIONS
El/la Cap de Comunicació i Màrqueting del BIST és responsable de dissenyar l’estratègia de comunicació i màrqueting de l’organització i de supervisar-ne la implementació, per ajudar a transmetre i assolir els objectius estratègics del BIST. El primer d’ells és augmentar la conscienciació sobre el BIST i recaptar recursos privats addicionals per finançar les activitats del BIST. El rol també s’encarrega de supervisar la reputació de l’organització i la correcta gestió de la informació que genera.
El candidat ha de tenir un títol universitari de Periodisme, Màrqueting, Relacions Públiques o similar, i tenir un interès especial per la comunicació científica (és desitjable un títol de postgrau en la matèria). Alternativament, el candidat pot estar en possessió d’un títol acadèmic en ciència o tecnologia, amb formació específica addicional en comunicació (màster o similar). Es valorarà experiència específica en gestió estratègica de comunicació, màrqueting digital o estratègies de captació de fons. Per a aquesta plaça són imprescindibles un excel·lent nivell de català i castellà, tant escrit com parlat, així com un nivell mínim d’anglès avançat.
Necessitem un mínim de cinc anys d’experiència en un departament de comunicació i dos anys liderant equips de comunicació o màrqueting. Es valorarà especialment l’experiència prèvia en el sector R+D, ja sigui en el sector públic o privat.
El candidat ideal posseirà una capacitat destacada per organitzar cronogramas i mobilitzar recursos amb gran flexibilitat, capacitat per coordinar equips multidisciplinaris i actuar amb eficàcia dins dels paràmetres establerts. El càrrec requereix creativitat, visió global i lideratge, així com la capacitat de prendre decisions informades. Per ser seleccionat, el candidat ha de demostrar un fort compromís amb la missió i la viabilitat permanent de l’Institut de Ciència i Tecnologia de Barcelona.
PRINCIPALS DEURES I RESPONSABILITATS
El Cap de Comunicació i Màrqueting del BIST participa en l’elaboració de l’estratègia del BIST, i és el responsable directe de l’elaboració i execució de la seva estratègia plurianual de comunicació i màrqueting, construint un discurs coherent perquè l’organització es comuniqui amb els principals grups d’interès i la societat. en general.
Gestionar el pressupost, liderar un petit equip, preparar i supervisar l’execució del pla anual de comunicació i màrqueting. Executar (o supervisa l’execució per part de l’equip intern i proveïdors externs) activitats, com ara la gestió de canals de comunicació corporativa i xarxes socials, relació amb mitjans, organització d’esdeveniments, elaboració de materials corporatius i disseny i gestió de màrqueting/captació de fons. campanyes, entre d’altres.
El càrrec també és responsable de liderar el Comitè de Comunicació del BIST, un grup coordinador dels responsables de comunicació dels set centres BIST, vetllant per la seva alineació amb els objectius marcats en el Pla Estratègic del BIST.
INFORMACIÓ DEL TREBALL
Modalitat: Jornada completa.
Salari: Segons les qualificacions i experiència del candidat.
Jornada laboral: 37,5 hores/setmana
SOL·LICITAR
Envieu la vostra sol·licitud (CV i carta de presentació) a info@bist.eu
Termini: envieu la vostra sol·licitud abans del 15 de gener de 2022.