El post del Soci, per Isa Troytiño.
En els viatges del personal de l’empresa a congressos, reunions i trobades amb altres empreses, sol sorgir un dubte amb els seus interlocutors sobre l’origen de Futureco Bioscience. Ens pregunten si som una empresa canadenca. Responem que ens queda una mica lluny Canadà, amb oceà pel mig i una mica més amunt en latitud. La confusió es deu a la nostra imatge corporativa, el logotip d’una fulla que s’assembla a la de la bandera d’aquell país, però que també parla del nostre origen, no és una fulla d’arbre d’auró típic canadenc, sinó de l’arbre urbà més comú de Barcelona: Platanus Hispànica, o de forma més comuna anomenat plàtan.
Els plàtans donen ombra a la majoria de carrers de Barcelona, entre els quals les famoses “Rambles”, i són un símbol viu de la ciutat. “Si ens haguéssim dedicat a la veterinària o alimentació animal, possiblement haguéssim escollit el floquet de neu, el goril·la blanc del Zoo de Barcelona, gairebé tan famós com la Sagrada Família quan l’empresa va ser fundada als anys noranta, però ens dediquem a la protecció i nutrició vegetal, així que vam escollir les fulles de plàtan”, afirma Rafael Juncosa, CEO i fundador de Futureco Bioscience.
De fet, el logotip que avui coneixem com una fulla frontal, amb un disseny que uneix en simetria vida, coneixement i tecnologia, tant en concepte com en color, és un símbol de l’any 2007. Aquest logo evoluciona des d’una imatge anterior, de 1997 que incloïa la F i E de FuturEco amb una tipografia clàssica, i la il·lustració de tres fulles de plàtan unides a les lletres. Aquest logotip romàntic evoluciona a l’actual de Futureco Bioscience, amb una tipografia més moderna i una imatge que sense perdre l’essència, fa un pas més per transmetre el nostre major valor, la nostra R + D.
La fulla de plàtan s’ha mantingut en els logotips de departaments com el de comunicació i responsabilitat social empresarial (fulla amb cor), producció i administració (fulla feta d’engranatge mecànic) i de desenvolupament de negoci (fulla multicolor per representar la diversitat de cultures i cultius dels mercats en què estem presents, en tot el món). Seguim fidels als nostres orígens, evolucionant cap a un futur més ecològic i integrador.