L’ACCC i l’AECC condemnen enèrgicament els atacs masclistes que la periodista ha rebut a les xarxes socials. Les entitats creuen que el linxament està invalidant Twitter i Facebook com a canals per a la comunicació i els demana que actuïn contra la impunitat.
L’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) expressa el seu suport a Ángela Bernardo i condemna l’atac que ha rebut a través de Twitter i de les xarxes amb missatges masclistes, insults i desqualificacions. La periodista científica va enviar un tuitdivendres, que va tenir molta difusió, on destacava el fet que cap dona hagi estat premiada enguany amb un premi Nobel, la qual cosa va desembocar en una cadena de missatges masclistes i insultants.
Aquest matí, el Col·legi de Periodistes de Catalunya ha manifestat a l’ACCC el seu suport total i explícit a la periodista i a les respectives associacions per la denuncia d’aquest fet. Igualment s’hi ha afegit la Federación de Asociaciones de Periodistas de España (FAPE).
Tant l’ACCC com la Asociación Española de Comunicación Científica (AECC) han expressat públicament el seu suport a la periodista. Les associacions que representen a la comunitat de periodistes científics han denunciat en moltes ocasions els perjudicis, entrebancs i actituds masclistes que fan difícil que les dones ocupin els llocs de responsabilitat i reconeixement que es mereixen en el món de la recerca. En el cas dels Nobel només 49 dones l’han rebut des de 1901 front 832 homes.
Les associacions volen fer notar la responsabilitat de les plataformes d’Internet en el linxament sense impunitat, cosa que està posant, cada cop més en entredit aquests canals com a suports vàlids per al periodisme i la comunicació sinó s’hi apliquen uns mínims criteris editorials de respecte a les persones.
La freqüència d’aquest fenomen no és un fet aïllat i no es pot pensar que l’Ángela sigui una víctima excepcional. Així mateix les dues entitats volen denunciar que en moltes d’aquestes xarxes el comportament masclista, racista o xenòfob es fa servir sovint com a estratègia per generar tràfic i audiència. Demanem doncs que les plataformes de continguts a Internet actuïn amb responsabilitat rebutjant i eliminant aquests comportament i evitant que es difonguin impunement.