El concurs X(p)rimenta 2012 ja té guanyadors

Es van presentar 132 vídeos

El proper 26 de juny tindrà lloc, a les 10.30, el lliurament de premis i mencions d’honor de la segona edició del concurs X(p)rimenta a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Després de visualitzar els 132 vídeos rebuts, el jurat de la iniciativa ha decidit concedir 30 guardons repartits entre 2 premis remunerats, 7 premis consistents en visites guiades al Delta de l’Ebre i entrades per a visitar centres científics  i 21 mencions. Aquest concurs està organitzat conjuntament per l’Associació Catalana de Comunicació Científica i la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca, amb el patrocini del Parc Natural del Delta de l’Ebre i el suport de Physics! X(p)rimenta és un concurs adreçat a alumnes i professors que vulguin fer experiments interessants i que els gravin en vídeo.

 

Un dels experiments (foto: www.recercaenaccio.cat)

 

Les escoles i experiments mereixedors d’un guardó són els següents:

 

1. Dos Premis remunerats amb 300 euros cadascun per a les escoles:

Escola Ítaca (Manresa) – Construcció d’un submarí.

Escola Proa (Barcelona) – Determinació de l’acceleració de la gravetat.

 

2. Set Premis consistents en una visita guiada al Parc Natural del Delta de l’Ebre pel professorat, i en entrades per al Cosmocaixa i per al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya per a l’alumnat:

Primària – Escola Itaca (Manresa) – Construcció d’un submarí.

Primària- Escola Colònia Güell (Santa Coloma de Cervelló) – Conducció de l’electricitat en aigua.

Secundària – Escola Mestral (Jorba) – Composició de dos moviments.

Secundària – Institut Josep Mestres i Busquets (Viladecans) – La Pila de Volta.

Batxillerat – Escola Proa (Barcelona) – Determinació de l’acceleració de la gravetat.

Batxillerat – Col·legi Immaculada Concepció d’Horta (Barcelona) – L’electromagnetisme (ex-aequo).

Batxillerat – Col·legi Immaculada Concepció d’Horta (Barcelona) – Fenòmens físics de la llum (ex- aequo).

 

3. Vint-i-una mencions (inclouen entrades per a visitar Cosmocaixa per als alumnes):   

Primària – Escola Ginebró (Llinars del Vallès) – La variació de la pressió atmosfèrica.

Primària Escola Josep Barceló (Palafrugell) – La capacitat pulmonar.

Primària Escola Creixà (Piera) – Quall i Sèrum.

Primària IEA Oriol Martorell (Barcelona)- Ho posem dins l’aigua i no es mulla!

Primària Escola Pau Casals (Viladecans)- L’aire ocupa un volum.

Primària Escola Pau Casals (Viladecans)- L’aire té massa.

Primària Escola Itaca (Manresa) –  Estalactites i estalagmites.

Secundària – Institut Estela Ibèrica (Santa Perpètua de Mogoda) – Inclinació de l’eix terrestre.

Secundària – Institut Baix Empordà (Palafrugell) – Capacitat calorífica de l’aigua.

Secundària – IES Celrà (Celrà) – La pressió atmosfèrica existeix !

Secundària – Institut Ciutat de Balaguer (Balaguer) – Representació dels efectes de la pressió atmosfèrica.

Secundària – Institut Manuel Sales i Ferre (Ulldecona) – La caiguda més lenta.

Secundària – Col·legi Casp (Barcelona) – Densitat i distribució de les capes de la Terra.

Secundària – Institut Els Pallaresos (Els Pallaresos) – Construcció d’un espiròmetre.

Batxillerat- Institut Itaca (Sant Boi de Llobregat) – Reconeixement de proteïnes.

Batxillerat- Institut Ausiàs March (Barcelona) – Comprovació del principi d’acció i reacció.

Batxillerat- IES Manacor (Manacor) – L’equilibri.

Batxillerat- Institut mare de Déu de la Candelera (Ametlla de Mar)– La Fecundació dels Musclos.

Batxillerat- Institut Santo Angel (Gavà) –  La vibració entre dues copes.

Batxillerat- Institut Miquel Martí i Pol (Roda de Ter) – Acció i reacció.

Batxillerat- IES Albuhaira (Muro, Mallorca) – Seguiment a temps real de l’electròlisi d’una dissolució de sal comuna. 

 

Al llarg dels propers dies s’iniciarà la publicació dels experiments guardonats a Recerca en Acció per tal de completar la seva base de dades d’experiments científics.

 

L’organització vol agrair a totes les escoles participants el seu esforç, la riquesa dels plantejaments i la qualitat dels vídeos rebuts.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *